Soft Skill tréning

Soft skill fogalma/jelentése

“Puha készségek”. Az ember olyan készségei, ami nehezen kimutatható közvetlenül számokkal. Minden, a szakmán (szakmai tudáson) túlmutató, a személyiségben rejlő látható vagy rejtett képességek gyűjtőneve: pl. kooperációs és kommunikációs képesség, önállóság, teljesítőképesség, problémamegoldó képesség. A fogalom az emberi személyiséggel áll szoros kapcsolatban. A soft skill tréningünk ezeket a képességeket célozta meg továbbfejleszteni.

 

MI A SOFT SKILL TRÉNING CÉLJA?

A tréning  alapvető célja, hogy a résztvevők személyes eredményességüket fejlesztve, képesek legyenek az eddiginél magasabb szinten, készségszinten alkalmazni különböző technikákat mint pld.: a hatékony kommunikációs technikákat, tárgyalási, valamint prezentációs technika alapjait.

A programunk sajátossága a komplexitás és a rugalmas személyre szabott szerkezet.
A komplexitása egyrészről az alkalmazott módszertanból ered, hiszen a program során kompetenciákat fejlesztő tréning elemekkel és coaching módszerével egyaránt dolgozunk, másrészt tartalmilag is teljes, hiszen témaköreit tekintve egyénre szabva magába foglalja mindazt, amivel a dolgozó találkozik munkája során.

 

A program részletes, testreszabott tematikáját az első (díjmentes) személyes konzultáció keretén belüli egyeztetést követően tudjuk pontosan meghatározni.

 

A 2 napos soft skill tréning témakörei és rövid tematikái:

I. Önismeret, személyiségtipológia

1. nap

2. nap

Önismereti alapok

Milyen típus lehetek én?

Melyek a fejlesztendő területeim?

Kompetencia mérés (teszt)

Milyen személyiség típusokat ismerünk?

Személyiségtípusok, empátia, boldogság

Nehéz típusok

Mi jellemző a viselkedésükre, kommunikációjukra?

 

 

II. Időgazdálkodás, munkaszervezés hatékonyságának fejlesztése

1. nap

2. nap

Munkaszervezés hatékonysága

Stratégia a hétköznapokban

Célkitűzés – motiváció

Munka-magánélet egyensúlya

Prioritás menedzsment

Optimális időfelhasználás. Egy kemény hét (tervezzünk)

Zavaró tényezők és azok kiiktatása

időgazdálkodást segítő eszközök használata

Időhiány okozta stressz csökkentése

Csoport feladat (Találjunk megoldást a problémára)

III. Kommunikáció javítása, hatékony tárgyalás technika

1. nap

2. nap

A kommunikáció folyamata

A kommunikáció axiómái: mondjam vagy mutassam

Kommunikációs csapdahelyzetek: aki olyan, mint én az szimpatikus (?)

Kommunikáció stílusok, asszertívitás

Mi ez és miért fontos?

Asszertív kommunikáció: önérdek, de milyen áron

Asszertív viselkedés a gyakorlatban. Hogyan legyek asszertív?

Tárgyalástechnika

A kommunikáció: minden, amit el tudsz mondani, és az is, amit nem

Az első benyomás: még nem szóltál semmit, de lehet már nyertél, vagy vesztettél

Erőszakos kommunikáció: nem értem, hogy ebben mi a bántó

Kommunikációs eszköztáram: így mondom én…

 

 

IV. Prezentációs technika

1. nap

2. nap

Üzleti bemutatkozás

Verbális és nonverbális kommunikáció

Prezentáció tervezése, felépítése

Prezentációs eszközök

Helyzetgyakorlat videofelvétel és elemzése

Hitelesség megteremtése

Nehéz helyzetek kezelése, lámpaláz legyőzése, stressz kezelése

Hatásos lezárás

 

V. Konfliktus és stresszkezelés

1. nap

2. nap

Mi a konfliktus?

Mire jó a konfliktus? Előnyei. Miért káros a konfliktus? Hátrányai Konfliktuskezelési módszerek

A konfliktusok és a személyiség közötti kapcsolat

A konfliktuskezelés 5 típusa Nehéz természetű emberek, munkatársak kezelése

Érzelmi, indulati töltések kezelése, düh, harag

Stressz a mindennapokban

Problémamegoldás, stressz kezelés

Monotonitás.

Kiégés (burn out) tünetei

Érzelmi Stressz kérdőív és stressz tünetek kérdőív kitöltése, értékelése, rövid megbeszélés közösen

 

 

 

VI. Ügyfélkezelés

1. nap

2. nap

Vevői típusok és jellemzőik

A hatékony értékesítés

Az értékesítés sikerköre

– szakmaiság

– kommunikáció

– szimpátia

– haszonérvelés

Ügyfélszerzési technikák

Meglévő és új ügyfelekkel való kommunikáció

A kommunikáció fontossága és a hatékony tárgyalás (saját példa, szituációs gyakorlat, csoportos feladat)

–          Első benyomás

–          Kapcsolatépítés helye és fontossága

–          Figyelem és érdeklődés felkeltése

–          Termék tulajdonsága-előnye és haszna

 

VII. Vezetői kompetenciák javítása. Motiváció és Eredményesség és változáskezelés.

1. nap

2. nap

Ki a Vezető?

Egy vezető 21 nélkülözhetetlen tulajdonsága

A vezetői kommunikáció speciális eszközei:

– célok közvetítése, elfogadtatása

– feladatok kiadása

– betanítás, tanácsadás, támogatás

– visszacsatolás, értékelés

– számonkérés és értékelés

Vezetői hatékonyság és üzleti/szervezeti eredményesség kapcsolata

Delegálás

Motiváció

A Változásról. Attól, hogy valami eredményes, még nem biztos, hogy hatékony

 

 

Milyen változások várhatóak a soft skill tréning után

  • A kommunikációs stílus változik
  • A kollégák határozottabban álnak ki a véleményük mellett.
  • Felelős döntéseket hoznak.
  • Képesek lesznek kezelni a különböző igényeket.
  • A résztvevők érteni fogják a különböző helyzeteket
  • Megismerik saját viselkedésüket és megértik a reakcióikat.
  • Nem a felelősöket keresik, hanem a megoldást.
  • Nyíltan elmondják, mit és miért tesznek, tennének.
  • Optimális lesz az idővel való gazdálkodás
  • Eszköztár, amit alkalmazni tudnak a mindennapokban
  • Erősödik a „hogyan tudom megoldani” gondolkodás
  • Kevesebb konfliktus helyzet, több kreativitás, jobb problémamegoldás
  • Képesek lesznek kezelni a stressz forrásokat
  • Tiszteletben tartják mások érzéseit és jogait.

 

A tréningprogram gyakorlatorientált, a különböző feladatokat, gyakorlatokat úgy állítjuk össze, hogy a résztvevőknek olyan szituációkban legyen lehetősége begyakorolni a különböző elsajátítandó technikákat, melyek a mindennapjaik során is előfordulnak.

 

Soft Skill tréning időtartama:

2 napos képzés

A Soft Skill tréning ára:

25 000 Ft + Áfa/nap / fő. Az ár tartalmazza a tananyagot, a tréning elvégzéséről szóló igazolást.

 

SOFT SKILLS TRÉNING, 2 nap

Minimum létszám esetén indul. Kérésre kihelyezett céges tréningként is megszervezzük.

 

További információ:
Kovács Zoltán, tel: +36 70 321 18 69, e-mail : info@vistaverde.hu

Oktató: