Ötletek a világ minden sarkából a hatékony megbeszélésekhez

Ötletek a világ minden sarkából a hatékony megbeszélésekhez

Az entreprenur.com oldal hús-vér személyeket interjúvolt meg arról, milyen ötletekkel és bevált gyakorlattal biztosítják azt, hogy a megbeszéléseik (valóban) hatékonyak legyenek. Íme, a 10 legjobb megoldás.

 

  1. Tervezz előre! A megbeszélés napirendi pontjait a meeting előtt egy héttel állítsd össze. A résztvevőknek így lesz idejük átgondolni azokat és felkészülni. A megbeszélésen pedig követjük a pontokat. — T.J. Allan, tulajdonos, Ageless Fitness, Gillespie, Illinois
  2. Légy holisztikus szemléletű! A megbeszéléseken az ún. sociocracy alapelvet (olyan közösségi irányítási módszer, melynek alapja az egyének közötti egyenlőség és a konszenzus) alkalmazzuk. Dinamikusan, folyamatosan adunk visszacsatolást, értékelést és fejlesztjük a szervezetet. — Abhishek Gupta, műszaki konzulens, Creative n Innovative Research, Jaipur, India
  3. Tartsd állva a megbeszélést! Reggelente 9-kor körbeállunk egy körben, és egyenként elmondjuk, milyen feladatokat készülünk elvégezni aznap. Mivel állunk, energetikusabbak vagyunk és gyorsabban haladunk. 15 perc és készen is vagyunk. — Aidah Omar, konzulens, Leads Expert Pte Ltd., Szingapúr 
  4. Jegyzetelj! A megbeszélésen mindig van valaki, aki jegyzeteket készít, felírja a teendőket: mi a feladat, kié a felelősség és mi a határidő. Ez az illető körbe is küldi a jegyzeteket. Ezáltal a meetingek hasznosak és pörgetik a munkát. — Sandi Danilowitz, alapító/igazgató, The Health Engine, Toronto 
  5. Tisztázz! Mindig a megbeszélés elején kerítek sort a kérdésekre. Úgy hívom ezt a fázist, hogy „tisztázás”. Enélkül a résztvevők a saját problémájukon rágódnak a meeting során, és a megbeszélés menetét arrafelé terelnék, hogy az ő kérdésükkel foglalkozzunk. A tisztázás az egész csapatot segíti az összpontosításban. — Dylan T. Dahlquist, kutatási asszisztens, Canadian Sport Institute Pacific, Victoria, B.C.
  6. Világosan fogalmazd meg a feladatokat. Egy közös felületre mindenki felírja a heti feladatait. Ezután közösen, egyenként tisztázzuk azokat. Ha szóban végigvesszük a leírt feladatokat, sokszor fény derül arra, hogy melyik a fontosabb és melyik a kevésbé fontos — Cliff Harvey, alapító, Holistic Performance Institute, Auckland, Új-Zéland
  7. Kérdezz és figyelj a válaszra! Szeretem a napirendet követni, de nem minden ügyfél esetében tehetem meg. Ha az ügyfél nem szereti a napirendet, akkor inkább a problémáról kérdezem. A kliens így „ventilálhat”, elmesélheti korábbi tapasztalatait és rá tudom vezetni arra, mire is van szüksége. — Mike Perez, alapító és igazgató,With Perez, New York 
  8. Kösd össze ebéddel! Az én legproduktívabb megbeszéléseimnek borzasztó egyszerű a szabálya: ötnél többen sohasem veszünk részt, és a meetinget összekötjük az ebéddel. Ha csak a legfontosabbak vannak jelen, akkor könnyebb az összpontosítás és az időkeret tartása. Az ebéd pedig a stressz megszüntetésében segít – és jó eséllyel mindenki eljön a meetingre. — Dr. Naim Drid, klinikai tudományos kutató munkatárs, Paris VII University, Párizs
  9. Szabj határt! Fél világnyi távolságból tartottam a kapcsolatot a csapatommal, és minden nap sort kerítettünk egy félórás megbeszélésre. Muszáj volt hatékony és világos feladatokat kijelölő egyeztetéseket tartani. Most már nagyon jól tudunk kérdezni is. — Jason Lengstorf, konzulens / tulajdonos, Bearstone, Austin, Texas
  10. Összpontosíts! Ha a megbeszélés kisiklik a tervezett vágányról és nem hatékony, a résztvevők nem állítják le a folyamatot. Nekem, mint vezetőnek kell azt javasolnom, hogy az adott témát később vitassuk meg. A találkozót követően aztán eldönthetem, hogy -emailben, telefonon vagy egy másik megbeszélésen oldjuk meg a dolgot. — Andrea Spirov, igazgató, The Boss Food Company, Houston, Texas

 

Forrás: www.entrepreneur.com