BURNOUT
A kiégés jeleinek felismerése, megállítása és prevenciója

Azoknak, akik szeretnék felismerni saját magukon, s ismerőseiken a kiégés jeleit, s szeretnének olyan gyakorlati technikákat elsajátítani, amellyel csökkenthető a kiégés kockázata, s akár meg is előzhető a burnout-szindróma kialakulása.

4 NAP | 32 ÓRA | 32 KREDITPONT

32 Kreditpontot érő
Kiégést megelőző képzés Budapesten
A képzés 4 napja:
2021.05.26. szerda
2021.06.23. szerda
2021.09.22. szerda
2021.10.20. szerda
A képzési napok 9:00 - 16:30-ig tartanak

1085 Budapest József krt. 37-39. 4. em. 28.(51-es kapucsengő)

A 32 órás képzés részvételi díja: 18.000.- Ft/ alkalom / fő
Összesen: 72.000. - Ft/fő
(Áfa: 0%, tárgyi adómentes)

SZEMÉLYES KONZULTÁCIÓ

Egyeztess időpontot velünk egy személyes konzultációra a Vista Verde irodájában vagy online, ahol már most felteheted a számodra fontos kérdéseket.


A képzés hivatalos megnevezése: Belső tréner-Tréner
Nyilvántartásba vételi száma: E-000378/2014/B001

A képzés célja:

A jelen járványhelyzetben nagyobb szükség van a segítő-támogató szakmákra, mint korábbi életünk során bármikor. Ez a megnövekedett felelősség azonban hatalmas terhet ró a szakmabeliek vállára, mely súlynak a cipelése hosszú távon a kiégés szélére sodorhatja a kollégákat. Épp ezért kiemelten fontos most figyelmet fordítanunk pszichés jóllétünkre, s azon technikák elsajátítására, melyek megállítják és akár vissza is fordítják a kiégést.

A képzés által érintett témák:

  • Stresszelmélet
  • Eustressz és distressz
  • Személyiség hatása a stresszre
  • Kiégés jellemzői
  • Védőfaktorok a kiégés ellen
  • Kiégés lépései
  • Megküzdési mechanizmusok
  • Reziliencia
  • Gyakorlati technikák a kiégés ellen

Elmélet

50 %

Gyakorlat

50 %

A képzés tematikája

Kutatások sora bizonyítja, hogy a tréningek hatékonysága utánkövetés nélkül meglehetősen alacsony: a résztvevőknek körülbelül a 15%-a építi be mindennapjaiba kapott tudást, azonban utánkövetéssel ezt a számot 85% fölé is fel lehet tornászni.

Ennek a felfedezésnek köszönhetően úgy építettük fel képzésünket, hogy a tréningnapok között a résztvevőknek legyen ideje és lehetősége gyakorolni. A mélyebb megértést a két tréning alkalom között mindig gyakorlati feladatokkal és támogatjuk, melynek hasznosságát és hatását a következő alkalmon megvizsgáljuk.

 

A 4 képzési nap tehát egy több hónapos fejlődési folyamatnak ad keretet, mely során a résztvevőknek mélyül az önismerete, erősödik rezilienciájuk, vagyis a stresszel kapcsolatos rugalmas megküzdési képességük, valamint a képzés hatására hatékonyabban támogatnak majd másokat, hogy le tudjanak térni a kiégés rögös útjáról.

Bizalomépítés
Minden önismereten alapuló folyamat alapköve a csoporttagok egymás közötti, valamint a csoport és a tréner közötti bizalom kialakítása, amely támogatja a későbbiekben a saját élmény általi elmélyülést a témában.

Stressz jellemzői
Ahhoz, hogy megismerhessük saját stresszfaktorainkat, ismernünk kell a stressz elméleti hátterét.

Eustressz és distressz hatása a teljesítményre
Sokan a teljesítménycsökkenés által veszik észre, hogy tartós stressz alatt állnak, s ez a kiégés hármas tünetegyüttesébe is beletartozik. Épp ezért fontos tisztában lennünk azzal, hogy általánosságban hogyan hat a stressz a teljesítményre, valamint hogy saját életünkben ez hogyan jelenik meg.

Személyiség hatása a stresszre
Ha körbetekintünk ismerettségi körünkben, észrevehetjük, hogy nem mindenkire van ugyanolyan hatással a stressz. Vannak, akikből egy látszólag egészen kis stresszmennyiség is erős stresszreakciót tud kiváltani, míg mások a legextrémebb, váratlanabb és akár a többségnek magas stresszt okozó helyzetekben is nyugodtak tudnak maradni. Érdemes megvizsgálni, hogy mely személyiség, valamint mely környezeti hatások okozhatják ezeket a különbségeket.

A kiégés jellemzői
A prevenció, valamint a kiégés megállításának első lépése a kiégés tüneteinek felismerése saját magunkon és másokon.

Önismeret – azonosulás egy perszónával
Ez a gyakorlat a perspektívaváltás technikájával támogatja, hogy a résztvevők mélyebb önismeretre tehessenek szert, s felismerjék saját életükben a kiégés tüneteit.

Szelfkomplexitás
Ez egy olyan pszichológiai fogalom, mely védőfaktor lehet a kiégéssel szemben. Ennek átemelése a tudattalanból a tudatos gondolkodásba hozzásegíti a résztvevőket a reziliensebb működéshez.

Szerepeink
Szerepeink nagy hatással vannak életünk minden területére, s így a stressz-szintünkre is. Nem mindegy, hogy milyen szerepeinkben szeretnénk megfelelni kötelező jelleggel, s melyek azok a szerepeink, amikre erőforrásként gondolunk. Ez az önismereti rész hozzásegíti a résztvevőket a kiégés elleni küzdelem mélyebb megismeréséhez.

A kiégés fázisai
A kiégés prevenciójához, megállításához vagy visszafordításához tisztában kell lennünk azzal, hogy az adott személy a kiégés mely fázisában van jelenleg.

 

Kiégés teszt
A résztvevők tovább mélyítik önismeretüket, s egy teszt segítségével beazonosíthatják, hogy a kiégés hármas tünetegyütteséből melyek jellemzőbbek rájuk.

Megküzdési mechanizmusok
Mindenki rendelkezik rá jellemző megküzdési mechanizmusokkal, azonban érdemes ismerni, hogy helyzetfüggően mely stratégiákat érdemes inkább alkalmazni, hogy szituációhoz illően reagálhassunk a különböző stresszhelyzetekre.

Esettanulmányok
A résztvevők ebben a szakaszban átemelhetik elméleti tudásukat a gyakorlatba, s esettanulmányok segítségével gyakorolhatják a kiégés tüneteinek és fázisainak felismerését.

Reziliencia
Ez egy rugalmas ellenállási képesség a stresszel szemben, mely részben velünk született, részben pedig tanulható. Ebben a blokkban megvizsgáljuk, hogy kinél milyen mértékben vannak jelen az életükben a reziliencia faktorok, s hogyan lehetne azokat fejleszteni a továbbiakban.  

Kiégés csökkentése a munkahelyen
Az alábbi tényezőket vizsgáljuk meg: motiváció, delegálás, priorizálás  

Meditáció, mindfulness, pozitív pszichológia
A résztvevők elsajátíthatják ezen stresszcsökkentő és általános jóllét növelő technikák és szemléletmódok elméleti és gyakorlati alapjait.

A képzés összegzése
Minden képzés egyik legfontosabb része az összegzés, ahol közösen átgondoljuk, hogy mi mindent sikerült elsajátítani a képzési napok során, milyen tanulságokat tudtunk levonni, s milyen lépéseket teszünk majd a továbbiakban az egészségesebb élet felé.

Jelentkezz "Burnout" témájú szociális továbbképzésünkre, hogy gyakorlatias eszközöket kapj pszichés jólléted fenntartásához!

A jelentkezés menete

1) Töltsd ki az űrlapot

2) Várd meg a kollégánk megkeresését

3) Válaszolunk felmerülő kérdéseidre

Mi fog történni az űrlap kitöltése után?

  1. Az űrlap kitöltése és a KÜLDÉS gomb megnyomása után  megjelenik egy sikeres küldés felirat.
  2. Ezzel párhuzamosan küldünk egy visszaigazoló e-mailt is az itt megadott e-mail címedre.
  3. 72 órán belül munkatársunk felveszi veled  a kapcsolatot, s válaszol a felmerülő kérdéseidre, valamint ellát a képzéssel kapcsolat bővebb információkkal.

Kérlek add meg az elérhetőséged, hogy kollégánk felvehesse veled a kapcsolatot.

    Egyetértek az adatkezelési és adatvédelmi szabályzattal. (Ide kattintva olvashatod el.)