ESETMEGBESZÉLÉS

Szupervízió módszertanán alapuló esetmegbeszélő körök azon szociális ágazatban dolgozó munkatársak számára, akiknek igényük van támogatásra a munkájuk során felmerülő kihívások megoldásában, valamint a közben megjelenő stressz kezelésében.


6 ALKALOM | 24 ÓRA | 40 KREDITPONT

Az esetmegbeszélés szakaszai:

  • Bizalomépítés és önismeret
  • Függetlenedés
  • Integráció
  • Szakmai identitástudat és önállóság

Az esetmegbeszélés várható haszna:

1. Bizalomépítés és önismeret

Eleinte a résztvevők többnyire sok kérdéssel és belső vívódással érkeznek az esetmegbeszélésekre. A bizonytalanság érintheti a saját szakmai identitásukat, egyes nehezebb esetek kezelését, szociális konfliktusokat, és egyéb szakmai kérdéseket.
A facilitátor feladata ebben a stádiumban felépíteni és megalapozni a bizalmi kapcsolatot, moderálni a résztvevők szorongását, valamint támogatni és segíteni az adaptációt, annak érdekében, hogy a későbbiekben egyre mélyülhessen a folyamat.

2. Függetlenedés

A résztvevők ekkor már önállóbbak, és magabiztosabbak, mint korábban, hiszen folyamatosan mélyítik önismeretüket, s új elméleti ismeretekkel gazdagodnak csoporttársaik segítségével. Itt azonban még szakadék van a tudás és annak gyakorlati alkalmazása között, tehát az új ismeretek még nem fejlődtek készségszintre.
A facilitátor szerepe az érzelmi és a funkcionális bizonytalanságok kezelése, és az elvárások a résztvevőkhöz való igazítása. Az esetfeldolgozás központja ekkor az elemzés és a feldolgozás: felmerülő szakmai dilemmák, a kliensek helyzete, a kapcsolatok megértése, majd a belső folyamatok feltárása. 

3. Integráció

A résztvevő nyugodt, stabil és magabiztos. Képes a helyzeteket és a folyamatokat elméletek alapján elemezni, jól diagnosztizál, és releváns készségeit jól használja. Önálló, az utánzás helyett a befogadott értékekkel azonosul, kezdeményező, és tud választani több lehetőség között. Ebben a szakaszban a résztvevő próbálkozik, tapasztalatot gyűjt, felfedezi önmagát, fejleszti az önismeretét és tudatosságát, tisztázza a határokat, és ezekkel együtt szívesen vállal felelősséget és kötelezettséget.
A facilitátor feladata széles körű, sokféle fókusszal: figyelnie kell az érzelmi, kapcsolati folyamatokra, az intézményi és a szélesebb társadalmi kontextusra. A visszajelzések itt már nyitottak és szabadok, mindkét irányban megbeszélhető a kritika.

4. Szakmai identitástudat és önállóság

Az utolsó szakasz a szakmai identitás és önállóság szakasza. A résztvevőt integratív működés jellemzi, kiegyensúlyozottan alkalmazza tudását és ismereteit. Ismeri a saját határait, elfogadja a reális valóság helyzeteit, el tudja viselni a homályos helyzeteket és a sikertelen dolgokat. ezzel együtt személyes stílust alakít ki, kreatív és kezdeményező.

Jelentkezz szupervíziós módszertanon alapuló esetmegbeszélő csoportunkba!

A képzés hossza: 6 alkalom (4 óra) = 24 óra

A képzés díja: 108.000 Ft / fő

A képzést csoportos formában tartjuk, személyesen a Vista Verde Oktatási Központban.
(1085 Budapest, József krt. 37-39., IV. em.)

A jelentkezés menete

1) Töltsd ki az űrlapot

2) Várd meg a kollégánk megkeresését

3) Válaszolunk felmerülő kérdéseidre

Mi fog történni az űrlap kitöltése után?

  1. Az űrlap kitöltése és a KÜLDÉS gomb megnyomása után  megjelenik egy sikeres küldés felirat.
  2. Ezzel párhuzamosan küldünk egy visszaigazoló e-mailt is az itt megadott e-mail címedre.
  3. 72 órán belül munkatársunk az itt megadott telefonszámon keresni fog, s válaszol a felmerülő kérdéseidre, valamint ellát az esetmegbeszéléssel kapcsolatos bővebb információkkal.

Kérlek add meg az elérhetőséged, hogy kollégánk felvehesse veled a kapcsolatot.

Egyetértek az adatkezelési és adatvédelmi szabályzattal. (Ide kattintva olvashatod el.)