Munkavállalói elégedettségmérés

A vezetők fejében élő kép a munkatársak elégedettségéről nem mindig fedi a valóságot. Az elégedettségmérés által felmért eredmények megmutatják a fejlesztendő területeket, és a szervezet erősségeit, melyekre építeni lehet.

TELJESÍTMÉNY-NÖVELÉS | SZERVEZETRE SZABOTT TANÁCSADÁS | AKCIÓTERV KÉSZÍTÉSE

A munkavállalói elégedettségről

 A munkavállalói elégedetlenségre gyakran csupán közvetett jelek utalnak, hiszen a munkavállalók többsége nem fejezi ki aktívan, s főleg nem szóbeli / írásbeli visszajelzés útján elégedettségét.

Szervezetfejlesztő munkánk során a legtöbbször ezekkel a tünetekkel keresnek meg minket elégedettségmérés okán:

  • Nő a fluktuáció
  • Csökken a teljesítmény
  • Kevesebben jönnek el a céges rendezvényekre
  • A kollégák nem terveznek karriert építeni a szervezeten belül
  • A szervezeti változások láthatatlan falakba ütköznek
  • Nagy az ellenállás a vezetői döntésekkel szemben

  • 3-ból 1 munkavállaló elhagyja a munkahelyét 1 éven belül. Ennek az egy főnek a távozása és pótlása átlagosan az illető havi fizetésének háromszorosába kerül!
  • 4300 alkalmazottból 71% úgy érzi, hogy a munka nem elégíti ki szellemi képességeit, és nem jelent kihívást.
  • 65% gondolja úgy, hogy nem kap elég dicséretet és visszajelzést, így könnyedén alulmotiválttá válik.
  • Jelenleg a dolgozók 67%-a nézelődik új állás után.
  • Azok közül, akik nem keresnek aktívan új munkahelyet, 91% nem tervez 3 évnél tovább maradni.
  • Az válik elkötelezetté, aki azonosulni tud vállalata célkitűzéseivel, jó közösségben és vezetővel dolgozhat, jól megfizetik, és személyes fejlődése is biztosítva van. Ezek hiányában növekszik az elvándorlás és a fluktuáció.

A munkahelyi elégedetlenség megnyilvánulásának 4 formája:

Tagadás

Ez egy passzív, dekonstruktív állapot, amikor a munkavállalók elégedettsége és erőfeszítései szép lassan csökkennek, anélkül hogy elégedetlenségüket direkt módon kifejeznék

Hűség

Ez a szintén passzív, ám konstruktív forma ugyancsak nem juttatja a vezetők tudtára az elégedetlenség okát, hiszen ebben az esetben a munkavállaló nem szól a problémákról, és megpróbálja kivárni, amíg jobb lesz a helyzet

Tiltakozás

Bár sok vezető a elégedetlenség kimutatásának ettől a formájától ódzkodik a legjobban, mégis ez az egyetlen aktív és konstruktív lehetőség, ahol a vezetőség tudomást szerez a problémákról, ezáltal időben képes lehet azokat orvosolni

Kilépés

Gyakran azonban csupán a munkavállaló kilépésekor szembesülnek az elégedetlenséggel, melynek hátránya, hogy sokszor az okát ekkor már nem tudják meg. Természetesen lehet kilépő interjúkat felvenni, azonban a (volt) munkavállaló ilyenkor már nem motivált a válaszadásra.

A munkavállalói elégedettségmérésről

“Ahhoz, hogy szinte mindent megtudj szervezeted általános teljesítményéről, csak három mérhető mutatóra van szükséged: a dolgozói elégedettségre, a vevő elégedettségre és a cash flowra… Egyértelmű, hogy nincs olyan cég, se kicsi, se nagy, amely hosszútávon nyerhetne olyan motivált alkalmazottak nélkül, akik hisznek a küldetésben és tudják, hogyan érjék el azt.”

(Jack Welch)

 Az elégedettség felmérése egy szervezetpszichológiai mérőeszköz, amely azt vizsgálja, hogy mennyire képes egy adott vállalat belső szükségleteinek kielégítésére, valamint saját embereinek megtartására.
Szervezetpszichológiai elméleten alapszik, tudományos eszközökkel validált.

A munkahelyi elégedettségmérés lehetőséget ad a visszajelzésre egy kulturált és formális módszerrel, melyben nem csak az elégedetlenség okára, de a szervezeti erősségeire is fény derül. 

Az elégedettség mérés célja:

  • Jelenlegi állapot átfogó megismerése (munkával, munkakörnyezettel és a cég működésével kapcsolatos elégedettség)
  • Elégedettség és elégedetlenség okainak feltárása (munkakörökre lebontva)
  • A dolgozói motiváció megismerése (munkakörökre lebontva)
  • Stratégiai terv elkészítése az erősségekre építve
  • Elégedettség, és ezáltal a teljesítmény növelése

SZAKMAI FELELŐS

Kovács Zoltán

Ügyvezető Igazgató
+36 70 321 18 69
zkovacs@vistaverde.hu

“Fontos számomra, hogy folyamatosan kapcsolatban legyek személyesen is a képzések iránt érdeklődőkkel.”

ÁRAJÁNLAT KÉRÉS

    Adatkezelési és adatvédelmi szabályzatunkat ide kattintva olvashatod el.