vistaverde.hu
TELJESÍTMÉNY-NÖVELÉS | SZERVEZETRE SZABOTT TANÁCSADÁS | AKCIÓTERV KÉSZÍTÉSE
A munkával való elégedettség vizsgálatának a szervezet szempontjából többféle oka lehet. Egyfelől a már alkalmazott munkaerő megtartása és ezzel a fluktuáció minimalizálása fontos üzleti szempont, aminek a munkavállalók elégedettsége központi eleme. Másfelől pedig munkával való elégedettség pozitív kapcsolatban áll a munkateljesítménnyel, mivel az elégedett dolgozó motiváltabb és hatékonyabban végzi munkáját, ami a szervezet teljesítményére is pozitív hatással van.
A munkavállalói elégedetlenségre gyakran csupán közvetett jelek utalnak, hiszen a munkavállalók többsége nem fejezi ki aktívan elégedetlenségét.
Ez egy passzív, dekonstruktív állapot, amikor a munkavállalók elégedettsége és erőfeszítései szép lassan csökkennek, anélkül hogy elégedetlenségüket direkt módon kifejeznék. húzzák az időt, amíg a kilépésre nem kerül a sor
Ez a szintén passzív, ám konstruktív forma ugyancsak nem juttatja a vezetők tudtára az elégedetlenség okát, hiszen ebben az esetben a munkavállaló nem szól a problémákról, és megpróbálja kivárni, amíg jobb lesz a helyzet
Bár sok vezető a elégedetlenség kimutatásának ettől a formájától ódzkodik a legjobban, mégis ez az egyetlen aktív és konstruktív lehetőség, ahol a vezetőség tudomást szerez a problémákról, ezáltal időben képes lehet azokat orvosolni, aki ide tartozik változást szeretne és harcol is a változásért
Gyakran azonban csupán a munkavállaló kilépésekor szembesülnek az elégedetlenséggel, melynek hátránya, hogy sokszor az okát ekkor már nem tudják meg. Természetesen lehet kilépő interjúkat felvenni, azonban a (volt) munkavállaló ilyenkor már nem motivált a válaszadásra.
„Ahhoz, hogy szinte mindent megtudj szervezeted általános teljesítményéről, csak három mérhető mutatóra van szükséged: a dolgozói elégedettségre, a vevő elégedettségre és a cash flowra… Egyértelmű, hogy nincs olyan cég, se kicsi, se nagy, amely hosszútávon nyerhetne olyan motivált alkalmazottak nélkül, akik hisznek a küldetésben és tudják, hogyan érjék el azt.”
(Jack Welch)
Az elégedettség felmérése egy szervezetpszichológiai mérőeszköz, amely azt vizsgálja, hogy mennyire képes egy adott vállalat belső szükségleteinek kielégítésére, valamint saját embereinek megtartására.
Felmérésünk szervezetpszichológiai elméleten alapszik, tudományos eszközökkel validált.
A munkahelyi elégedettségmérés lehetőséget ad a visszajelzésre egy kulturált és formális módszerrel, melyben nem csak az elégedetlenség okára, fejlesztendő területekre, de a szervezet erősségeire is fény derül.
Kovács Zoltán
Szakmai vezető, Ügyvezető Igazgató
+36 70 321 18 69
“Fontos számomra, hogy folyamatosan kapcsolatban legyek megrendelőinkkel, hiszem, hogy a szolgáltatás minősége és a megelégedettség mértéke függ az információcsere minőségétől.”
Adatkezelési és adatvédelmi szabályzatunkat ide kattintva olvashatod el.