A KARRIER TITKA: ÖNISMERET

A vezetői sikeresség két legjobb bejóslója a mindenki által jól ismert vezetői kompetenciákon kívül az önismeret és az érzelmi intelligencia. Ezt az állítást a gyakorlat és a legújabb kutatások is igazolják, így elmondhatjuk, hogy ezek képezik a vezetés táptalaját, így a vezetőfejlesztést ezzel érdemes kezdeni.

 

Az egyéni fejlesztés során önmagunk megismerése, és egyes vezetői kompetenciák fejlesztése lesz a hangsúlyban, melyhez mi elméleti tudást, és gyakorlati eszközöket nyújtunk.

Az egyéni fejlesztés 3 db 2×1,5 órás alkalomból áll, melyek közül érdemes mindegyiken részt venni a tudás elmélyítése érdekében, azonban önmagukban is megállják a helyüket. 

  • A vezetői személyiség alfája – önismeret
  • Helyzetfüggő kommunikáció – “Mindenható” asszertivitás
  • Hogyan maradjunk reziliensek a folyamatosan változó világban? Kezeljük helyén a konfliktusokat!

A vezetői önismeret hatással van a vezetőre, a beosztottakra, s az egész munkahelyi légkörre. A sikeres vezetők tisztában vannak az adottságaikkal, készségeikkel, s gyengeségeikkel is, így képesek azokat jól kihasználni, vagy kompenzálni. Az önismeret tudást ad, s ezzel képessé tesz jobb döntések meghozatalára, hogy változhassunk és fejlődhessünk. Ezen a napon a DISC személyiségtipológia megismerésével világítunk rá fontos összefüggésekre a résztvevőkkel, és munkatársaikkal kapcsolatban, ezáltal növelve önismeretüket, s munkahelyi tudatosságukat. 

Sok embernek nincs lehetősége az élete/pályája során elsajátítani, hogy hogyan érvényesítse az akaratát, vagy hogy hogyan oldjon meg problémákat diplomatikus keretek között, ami kiváltképpen vezetőknél rengeteg problémát okozhat. Amennyiben egy vezető saját akaratát mindig másokénak a rovására tudja csak érvényesíteni, az hosszútávon munkahelyi elégedetlenséget, s ezáltal magas fluktuációt okozhat. Ha viszont mindig mások érdekeit veszi figyelembe, akkor hajlamos rossz döntéseket meghozni a népszerűség kedvéért, ami szintén a szervezet teljesítményének csökkenéséhez fog vezetni. Ennek a problémának a feloldásához vezet hozzá az asszertív kommunikáció, mely érzelmi intelligencia nélkül elképzelhetetlen. Ennek fényében ezen a napon erre is hangsúlyt fektetünk, kitérve arra, hogy meddig vonódhat be egy vezető a munkatársai érzelmeibe. Mikor vagyunk vajon túl távolságtartóak, ami a légkör rovására mehet, s mikor vagyunk túlságosan bevonódók, ami a saját munkánk elvégzését nehezíti meg? A résztvevők ezekre a kérdésekre is választ kapnak a nap során. 

A túl magas munkahelyi stressz szintén a teljesítmény rovására mehet, s hosszú távon kiégéshez vezethet, ami munkahelyi és egészségügyi szempontból is mérhetetlenül káros. Érdemes tehát minél hamarabb megfelelő stressz- és konfliktuskezelő stratégiákat alkotnunk. A tréning ezen napja a stressz, ezen belül is a munkahelyi stressz természetének megismerésével, a stresszkezelés és a konfliktuskezelés kreatív technikáinak elsajátításával foglalkozik. A résztvevőknek lehetősége nyílik a fogalom átkeretezésére, és ezzel a stresszorok és konfliktusok adaptív kezelésére. 

  • Vezetői önismeret
  • Érzelmi intelligencia
  • Empátia
  • Asszertív kommunikáció
  • Stresszkezelés
  • Konfliktuskezelés
  • Reziliencia

Egy alkalom, vagyis egy 2 x 1,5 órás egyéni fejlesztés díja: 30.000 Ft + Áfa
A teljes modul, vagyis a 3 db 2 x 1,5 órás egyéni fejlesztés díja: 80.000 Ft + Áfa

SZAKMAI FELELŐS

Kovács Zoltán

Ügyvezető Igazgató
+36 70 321 18 69
zkovacs@vistaverde.hu

“Fontos számomra, hogy folyamatosan kapcsolatban legyek személyesen is a képzések iránt érdeklődőkkel.”

JELENTKEZÉS EGYÉNI FEJLESZTÉSRE VAGY DÍJMENTES KONZULTÁCIÓRA

    Adatkezelési és adatvédelmi szabályzatunkat ide kattintva olvashatod el.