AZ ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ TRÉNINGRŐL

Mit jelent pontosan: “asszertív kommunikáció”?

Az asszertív kommunikáció saját magunk önérvényesítését jelenti, amikor a saját igényeinket kielégítjük úgy, hogy közben a másik fél igényeire is tekintettel vagyunk.

Az asszertív viselkedésforma jellemzői hogy önkifejező, egyenes és közvetlen, a saját és mások érdekeit egyaránt figyelembe veszi- Ez egy tanult magatartásforma.

Az agresszív viselkedés jellemzője, hogy a konfliktus esetén a másik fél fizikai vagy erkölcsi bántalmazására törekszik. Célja a dominancia megszerzése, nem pedig a konfliktus megoldása! A jellemző meggyőződések közé tartozik, hogy a támadás a legjobb védekezés, jobb és erősebb vagyunk a többeknél, megállíthatatlan vagyok, másoknak nincs annyi joga, mint nekem.

Szubmisszív (non-asszertív) viselkedésre jellemző, hogy kerüli a konfliktusokat, visszafogottan viselkedik, konfliktus esetén nem tudja kifejezni az érzéseit és az igényeit. Nem tud kiállni a jogaiért. A passzivitása miatt rengeteg sérelem éri, személyes ügyeiben is másokra hagyatkozik, amellyel aztán gyakorta elégedetlen. A  szubmisszív személyre gyakran jellemzőek azok a gondolaok, hogy nem alkalmas az adott feladatra, a többieknek nem tetszene az, amit gondol, az ő véleménye nem olyan jó, mint a többieké, tökéltességre törekszik, amit sosem tud elérni, ezért folyton elégedettlen önmagával.

Az asszertív kommunikációs tréningnek komoly létjogosultsága van. Sok embernek nincs lehetősége az élete/pályája során elsajátítani, hogy hogyan érvényesítse az akaratát, vagy hogy hogyan oldjon meg problémákat diplomatikus keretek között. Ezekhez a helyzetekhez való hozzáállásunkat befolyásolja, hogy milyen személyiségjegyeink vannak, vagy hogy milyen nevelési elveket alkalmaztak a szüleink. Az autoriter /tekintélyelvű/ neveltetésben részesülők sok esetben nehezebben állnak ki a véleményük mellett, mint azok, akik demokratikus keretek között nőttek fel.

 Az iskolákban rövid ideje fektetnek hangsúlyt az érvelés-technikák elsajátítására és ha visszagondolunk az iskolás éveinkre valószínűleg, hogy sokan egyetértenek velem abban, hogy nem túl sok mindenben kérték ki a véleményünket és túl sok döntési helyzetbe sem kerültünk. Ezáltal sokunknak nem volt alkalma kitapasztalni, hogy hogyan tudná érvényesíteni önmagát! Ellenben ha jól alkalmazunk bevált kommunikációs stratégiákat sikeresebbek lehetünk állásinterjúkon, tárgyalásokon, könnyebben és gördülékenyebben beszélgetünk a kollégákkal, ismerősökkel. A versenyszférában minden apró készség fejlesztése előnyhöz juttathat minket, a kommunikáció pedig egy olyan készség, ami jól fejleszthető!

aSSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓA tréningünk során olyan készségek elsajátítását tűztük ki célul, amelyeket aztán mind a munkahelyeden, mind pedig a magánéletben fogsz tudni kamatoztatni!

Nézzük csak, miről is van szó?

  • Különböző önérvényesítési technikákról – olyan módszerekről, amelyek segítenek, hogy véghez tudd vinni az akaratodat úgy, hogy ne sérts meg másokat
  • Személyiség karakterekről– hogy mások kommunikációs stílusát megértsd és jól reagálj rájuk, tisztában kell lenned a sajátodéval- így az önismeret is sarkalatos pontja a tréningnek.
  • A nemet mondás készségének elsajátításáról – Nemet mondani a főnöknek? Nem lehetetlen! Azoknak az embereknek, akikre referencia személyként tekintünk, sokszor kényes nemet mondani, így inkább a túlórát vagy számunkra kényelmetlen helyzeteket választunk. A tréning során megtanulod, hogy hogyan mondj nemet úgy, hogy utána ne érezd magad rosszul és a másik fél is könnyen vegye az elutasítást.
  • Megfelelő problémamegoldásról– Vannak nehéz helyzetek, amelyek gyorsabban elsimíthatók, ha azt jól kommunikáljuk le! Így a mindennapi stressz is csökkenthető!
  • A keretek diplomatikus tisztázásáról. – Sokszor kényes dolog arról beszélni, hogy kinek mi a hatásköre és mi az, amit elvárunk tőle. – Legyen szó magánéletről vagy a munkahelyünkről – ezeket jó tisztázni, hogy igazán jó kapcsolatokat tudjunk kialakítani!
  • Önbizalommal teli önkifejezés- megtanuljuk, hogy hogyan fogalmazz meg kritikát, hogyan adj -és fogadj visszajelzéseket és hogy hogyan kell mesterien bókolni!

Önreflexió és önismeret segítségével a tréning során beazonosítjuk a saját kommunikációs stílusodat, amelyhez viszonyítva könnyebben képbe kerülsz a beszélgetőpartnered stílusával is! Így aztán eredményesen tudsz szót érteni másokkal, win-win helyzeteket teremtve!

A tréning folyamán kellő mennyiségű visszajelzéssel, frappáns kérdésekkel vezetünk, amelyeket nem csupán verbális, hanem metakommunikatív módon is közlünk.  „Tudni illik, mi illik”, és ha tudatosan alkalmazzuk a gyakorlatban a tanultakat, valóban sokkal gördülékenyebb lesz a kommunikáció .A kommunikációs tréningek első sorban a kommunikációs stílusodat hivatottak megreformálni. Nem viselkedésterápia, nem csoportterápia. Bevált kommunikációs stratégiákat tanulunk, amiket a tréning során átültetünk a gyakorlatba, de  utána is szükséged van gyakorlásra. Van önismereti hatása, hiszen a tréning napon visszajelzéseket kapsz önmagadról és építi az önbizalmad, hiszen ennek fényében biztosabb leszel a kommunikációdban, ezáltal önbizalommal teli tudsz belépni akár a kellemetlenebb szituációkba.

  • Mi az asszertív kommunikáció?
  • A non-verbális – azaz nem beszéd általi –  kommunikáció jelentősége
  • Az asszertív, az agresszív és a szubmisszív magatartás jellemzői – rengeteg példával és videó illusztrációval
  • Az asszertív érzelemkifejezés lépései – amelyeket aztán szituációs gyakorlatokkal meg is tanulunk
  • Hogyan maradjunk tényszerűek/diplomatikusak? – gyakorlat
  • Személyes kérések megfogalmazása – nehezedre esik szívességet kérni? Gyakorlat
  • A nemet mondás készségének elsajátítása – ”Törött lemez” technika és ”lefegyverzés”
  • Az együttérzés kifejezése, a másik indulatainak kezelése
  • Hogyan mondjunk nemet? – vitakultúra fejlesztő nagycsoportos feladat
  • A résztvevők által hozott problémás helyzetek gyakorlati megoldásának kidolgozása

Helyszín: 

  • Vista Verde Oktatási Központ iroda: 1085 Budapest, József krt. 37-39., IV. em.
  • Vagy igény szerint egy előre megbeszélt, kihelyezett helyszínen

Időpont: 

  • Vállalati csoportos tréning esetén egyéni időpontot tudunk adni.
  • Lehetőség van egyéni konzultációra is, ez esetben is keresd irodánkat időpont egyeztetés céljából!

A tréning díjára árajánlatot készítünk számodra, ha kitöltöd űrlapunkat. Az árajánlat elkészítése díj-és kötelezettség mentes!

SZAKMAI FELELŐS

Kovács Zoltán

Ügyvezető Igazgató
+36 70 321 18 69
zkovacs@vistaverde.hu

“Fontos számomra, hogy folyamatosan kapcsolatban legyek személyesen is a képzések iránt érdeklődőkkel.”

ÁRAJÁNLAT KÉRÉS

Adatkezelési és adatvédelmi szabályzatunkat ide kattintva olvashatod el.

TOVÁBBI TRÉNINGEK

PREZENTÁCIÓS TECHNIKÁK

BELSŐ TRÉNER KÉPZÉS

SZEMÉLYISÉG TIPOLÓGIA

TESTBESZÉD ÉS TÁRGYALÁSTECHNIKA

STRESSZ- ÉS KONFLIKTUSKEZELÉS

ERŐSZAKMENTES KOMMUNIKÁCIÓ