STRESSZ, KIÉGÉS, REZILIENCIA

Napjainkban életünk egyik legnagyobb nehezítő faktora az állandó stressz, melyet a felgyorsult világunk a multitasking sűrűjében folyamatosan szolgáltat. Ez sok esetben a munka-magánélet egyensúly megbomlásához vezethet, ami hosszú távon kiégést okozhat. Gyakori, hogy egy személynek nincs lehetősége változtatni a külső stressztényezőkön, s ebben az esetben a rezliencia képességének a fejlesztése segíthet. Ez a stresszel szembeni ellenállásnak a készsége, mely részben velünk született, tehát vannak benne eredendően egyéni különbségek, s részben pedig tanulható, tehát megfelelő háttértudással és gyakorlással mindenki reziliens személlyé válhat.

A reziliencia alapja az, hogy az adaptációs képességet
növeli azáltal, hogy:

    • fejleszti az önszabályzásra való képességet,
    • mogatja a folyamatosan jelenlevő, s az újonnan megjelenő stresszorokkal való megküzdést
    • növeli a motivációt

 

A stressz káros hatásai:

      • Munkateljesítmény és az emberi kapcsolatok romlása
      • Burnout-szindróma kialakulása
      • Pszichoszomatikus betegségek
      • Énkép romlása- vagy hiánya
 

Vezetőként nem csupán saját oldalról, hanem a munkatársak oldaláról is biztosítanunk kell olyan stressz csökkentésére alkalmas megoldásokat, amelyek a szervezeti teljesítmény érdekében szükségesek egy vállalati kultúrában. A hatékony stresszkezelés a konfliktuskezelés alapja, hiszen csak akkor tudjuk alkalmazni az asszertív kommunikációs technikákat vagy személyiségpszichológiai ismeretünket, ha a „lila ködöt” leküzdve higgadtan és objektívan tudunk odaállni a másik fél elé.

A stressz fajtái

  • Fajtái
  • Reakciók
  • Stresszválasz szintjei

Coping, avagy megküzdési stratégiái

  • Értékelés-fókuszú
  • Feladat-orientációjú
  • Érzelem-fókuszú
  • Probléma-fókuszú
  • Védekező-orientációjú
  • Coping perspektívák az idő és a bizonyosság függvényében

Pozitív pszichológia

  • Pszichológiai források
  • Egyéni szintű megüzdés
  • Átkeretezés
  • Egészséges életstílus
Reziliencia faktorok

Ajánljuk mindazoknak, akiknek a mindennapi életére a stressz hatása gyakran nyomja rá a bélyegét, és szeretnének tenni azért, hogy ez az állapot megelőzhető, kezelhető legyen.

A stressz természetének megismerésével, a stressz-kezelések tudatossá válásával uralkodni tudunk felette, és kézben tudjuk tartani. Vezetőknek fontos a vezetett csoport motiváltsága – hiszen nem mindegy hogy mennyire kreatívak, hatékonyak a szervezet tagjai. A stressz kézben tartása egy nagyon erős vezetői kompetencia. Ennek az elsajátításában segít a stressz kezelési tréningünk, amelynek az eredményeképpen megelőzhetővé és kezelhetővé válik a mindennapi stressz.

A 2 x 1,5 órás egyéni fejlesztés díja: 30.000 Ft

SZAKMAI FELELŐS

Kovács Zoltán

Ügyvezető Igazgató
+36 70 321 18 69
zkovacs@vistaverde.hu

“Fontos számomra, hogy folyamatosan kapcsolatban legyek személyesen is a képzések iránt érdeklődőkkel.”

ÁRAJÁNLAT KÉRÉS

    Adatkezelési és adatvédelmi szabályzatunkat ide kattintva olvashatod el.

    TOVÁBBI KÉPZÉSEK

    szemelyiség tipológia

    SZEMÉLYISÉG TIPOLÓGIA

    asszertív kommunikáció

    ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ

    erőszak mentes kommunikáció

    ERŐSZAKMENTES KOMMUNIKÁCIÓ

    PREZENTÁCIÓS TECHNIKÁK

    PREZENTÁCIÓS TECHNIKÁK