Vezetői támogatás mikrocoaching
A Vista Verde évek óta ingyenes tanácsadásokkal segíti az egyik legnagyobb magyarországi állásbörze, a Jobverse résztvevőinek sikerességét. Idén októberben én is a Vista Verde coach-csapatát
vistaverde.hu
Felnőttképzési nyilvántartásba vételi szám: E-000378/2014
A business coach a coaching folyamat kezdetén segít az ügyfelének, hogy pontosítsa céljait, és ismerje fel a célja elérését gátló nehézségeket. Miután tisztában vannak a problémával, a coach segít, hogy az ügyfele rájöjjön, mit kell tennie a továbbiakban, és min kell feltétlenül változtatnia ahhoz, hogy egyenesebben lépkedhessen a célja fele. Ezt megerősítik az ezután következő visszajelzések a coachtól, amelyek segítik az ügyfelet a kijelölt térben mozogni, és a céljáért küzdeni.
A Business Coach cégvezetőket, az üzleti világban dolgozó embereket ösztönöz arra, hogy sikeres vállalkozást vezethessenek, és sikeresek lehessenek a munkájukban. Segít, hogy az ügyfél minden potenciálját felfedezhesse, vezetői kompetenciái tovább erősödjenek, és a későbbiekben, felhasználva ezeket az erősségeket, kiálljon magáért, és használva önbizalmát, előrehaladjon az üzleti világban.
Célunk olyan Coachok képzése, akik hatékony segítséget tudnak nyújtani az üzleti vagy életviteli problémák feltárásában. A coach feladata, hogy a kliens dilemmáját megértse, és egy más szemszögből mutassa meg, definiálja a kliensének. A folyamat célja, hogy egy, a coachee (kliens) számára elfogadható, megvalósítható tervet dolgozzanak ki, ami elég pontos ahhoz, hogy a kliens belevágjon a megvalósításba. Tehát célunk az, hogy a nálunk végzett coach a képzésen tanult eszközöket magabiztosan, a szituációnak megfelelően kezelje, miután kiépítette a munkához szükséges bizalmi légkört, értse és használja az értő figyelem, aktív hallgatás és kérdezéstechnika módszertanát.
A képzés másik célja, hogy a résztvevők elsajátítsák a nemzetközi szervezetek, EMCC, ICF által definiált coach kompetenciák alapelveit, módszereit, szemléletmódját, valamint az olyan probléma megoldási, konfliktuskezelési és változás-menedzsment ismereteket, melyek segítségével nagy hatékonysággal érjenek el komoly sikereket az üzleti és a magánéletben egyaránt.
Célunk továbbá, hogy segítsük és támogassuk a nálunk végzett coach hallgatókat saját vállalkozásuk beindításában, az én márka építésében, hogy megtalálják a saját erősségeiknek megfelelő célcsoportot, sikeresen tudják használni az online és offline marketing eszközöket, hogy aztán kreativitásuknak, kitartásuknak köszönhetően felkészülten tudjanak elindulni a kitűzött céljuk felé.
A coaching alapok elsajátításával fejlődik:
És azon túl, nagy hangsúlyt helyezünk a gyakorlati képzésre, mint, szimulált esetgyakorlatok coach-olása, a coaching elemeinek (pl. célkitűző háromszög-beszélgetés, etikus visszajelzés a megrendelő számára) gyakorlására.
A program során külön modulban oktatjuk a coach vállalkozás elindításához, az “én-márka”(self-branding) felépítéséhez szükséges tudnivalókat.
Képzésünk tematikáját úgy állítottuk össze, hogy a résztvevők a coaching módszertan elméletének és gyakorlatának elsajátítását követően képesek legyenek tudásukat kiegészíteni egy munka- és szervezetpszichológiai szemléletmóddal, mely támogatja a mélyebb megértést.
1. Modul: Ismerkedés önmagunkkal és a coachinggal (1-2. nap)
Az első modul kiemelten fontos helyet képvisel a képzés menetében, mivel ez a csoportalakulás első szakasza is. A képzés során a résztvevők gyakran saját önismeretükkel dolgoznak, és első körben saját magukon tpaasztalhatják meg a coaching jótékony hatását.
Ebben a szakaszban kiemelt szerepe van a bizalomépítésnek, ezért a trénereknek ebben a blokkban nem csak az elméleti és gyakolrati tudás átadására kell különös figyelmet fordítaniuk, hanem a csoportdinamika lakulására is, hogy a csapattagok minél hatékonyabban tudjanak együttműködni a teljes képzés során.
A bizalom elmélyítése, és a coaching alapfogalmainak megismerése során a résztvevők egyben egy „önismereti tréningen” vesznek részt, hiszen minden segítő szakma alapja az önismeret, így ez elengedhetetlen része a business coaching megalapozásának. A képzés felépítésének érdekessége, hogy minden önismereti rész egyben coaching eszköz is, melyet a későbbiekben az ülések folyamán is be tudnak építeni a coachok munkájukba. A képzési napok során ügyelünk arra, hogy minden megismert eszköz mélyítse a résztvevők önismeretét, s közben megismerjék az eszköz hasznosságát a coachingban, kiemelve, hogy a folyamat mely szakaszában, és milyen típusú elakadásnál érdemes az adott eszközt használni.
Coaching alapok
• A coaching alapfogalmai
• A coaching határ- és társterületei
• A coach szerep- és felelősségikörei
• Egy coach legfőbb kompetenciái
• Aktív hallgatás, az egyik legerősebb coach eszköz
• Önreflexió jelentősége
A coaching módszertana
A második tananyagegység célja, hogy a résztvevők megismerjék a business coaching folyamatát, valamint a coach szemléletmód alkalmazásának lehetőségeit a különböző gazdasági színtereken. Továbbá kiemelt cél, hogy elsajátítsák az olyan coachinghoz elengedhetetlen gyakorlati kompetenciákat, mint az aktív hallgatás, és a különböző kérdéstípusok megfelelő alkalmazása. Ez a modul továbbá olyan személyes hatékonyságot növelő kompetenciákat fejleszt, mint a célállítás, a tervezés és az időmenedzsment.
Diagnosztika
Célállítás, szervezeti célok
Akcióterv, időmenedzsment
Ezen tananyagegység célja, hogy olyan munkapszichológiai témákkal ismerkedjenek meg a résztvevők, melyek gyakran előkerülnek a business coach folyamatokban a coachee-nál fellépő kompetenciabeli hiányosságokként. Ennek a modulnak tehát szintén kettős gyakorlati haszna van, hiszen a coach eszköztár bővülésén túl mélyíti a résztvevők önismeretét.
DISC személyiségtipológia összefüggései a legfőbb vezetői kompetenciákkal
Kommunikációs stílusok és konfliktuskezelési stratégiák
Stresszkezelés
A képzés záró modulja során a korábbi személyes fókuszt áthelyezzük a csoportokra és a szervezetre. Olyan szervezetpszichológiai témákkal találkozhatnak itt a résztvevők, melyek ismerete szükséges a legtöbb szervezetfejlesztési projekt során.
Bár a coaching módszertan alapvetése, hogy a coachnak nem kell feltétlenül értenie ahhoz a témához, amiben támogatja ügyfelét, hiszen nem tanácsadásról beszélünk, mégis fontos, hogy egy nyelvet beszéljünk az ügyféllel, tehát megértsük azokat a szervezeti vonatkozások, amiket megemlít egy-egy ülés során.
Ez a blokk továbbá kiemelt helyet kap a képzés vezetőfejlesztési céljában, hiszen olyan témákat boncolgat, melyekre a legtöbb vezetőfejlesztő képzésen nem fordítanak figyelmet a kompetenciafejlesztés mellett.
Egy bizonyos hierarchiai szint fölött elkerülhetetlen, hogy egy hatékony vezető átlássa a szervezeti struktúrát, s a teljes képben tudjon gondolkodni. Ehhez ad segítséget a képzés utolsó blokkja.
EMCC – (European Mentoring and Coaching Council)
Az “EMCC Magyarország” az Európai Mentoring és Coaching Szervezet Magyarországi Egyesülete, az EMCC magyarországi tagszervezete. AZ EMCC Európában a legnagyobb és legismertebb coach szervezet, 26 országban van jelen.
Az egyesület legfontosabb tulajdonsága, hogy befogadó. Kiket, miket is fogad be pontosan?
Mi az EMCC célja?
Az egyesület célja a mentor és coach szakma nemzetközi színvonalú művelésének meg és elismertetése hazánkban, valamint hogy – hasznosítva tagjainak széleskörű és sokrétű szaktudását -, meghatározó szerepet töltsön be a minõségi vezetési gyakorlat megvalósításában, az üzleti élet felsõvezetõinek fejlesztésében.
EMCC Magyarország weboldala:
EMCC weboldala:
Bemutató az EMCC egyéni Coach akkreditációjáról:
http://emcchu.org/wp-content/uploads/2015/10/EMCC_HU_KLUB_2016_FEBRUAR_AkkreditacioAZ_1.pdf
A Vista Verde Oktatási Központ az támogat a képzést követően is.
Mit jelent ez?
Business és Life coach képzésünket az EMCC coach szervezet által támasztott kompetencia szempontrendszernek megfelelve állítottuk össze. 130+20 órában:
Milyen Tanúsítványt kapnak végzett Coach hallgatóink?
Végzett coach hallgatóink, akik részt vesznek a 130+20 órás coach képzésen és sikeres írásbeli és szóbeli vizsgát tesznek, egy sorszámozott, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet által is jóváhagyott Tanúsítványt kapnak.
Kellő mennyiségű tapasztalat megszerzése után, lehetőség nyílik nemzetközi szinten coacholni, amennyiben EMCC egyéni minősítések megszerzésére is vállalkozol, mint pl. az Európai Egyéni Akkreditáció (EIA) minősítés.
Mindazoknak, akiket érdekel a coaching, és munkájuk, magánéletük során szívesen alkalmaznák a módszer technikáit, eszközeit, a képzés során elsajátított kompetenciákat.
Engedélyezett (korábban akkreditált) business coaching tréningünket elsősorban közép- és felsővezetőknek, HR-eseknek, trénereknek, pszichológusoknak, mediátoroknak ajánljuk, illetve mindazoknak, akik business coach-ként szeretnének megbízásokat vállalni, vagy vezetőként szeretnék elsajátítani és alkalmazni a business coaching szemléletét, készségeit, kompetenciáit.
Kitöltött és aláírt jelentkezési lap visszaküldésével erősítheti meg a részvételi szándékát. A jelentkezéshez minimum középfokú végzettség (érettségi) szükséges, melynek másolati példányát a jelentkezéshez csatolni kell (elektronikus formátum esetén JPG, vagy PDF). Képzésünk nyílt csoportos képzések, melyek a minimum létszám megléte esetén indulnak. A részvételi szándékokat a jelentkezések sorrendjében rögzítjük, maximum 15 főig tudunk csak jelentkezéseket fogadni.
Nem vagy biztos benne, hogy a Business Coach képzést keresed? Szeretnél többet megtudni az intézményről, a képzésről, a trénerekről és a tematikáról? Egyeztess időpontot velünk egy díjmentes személyes/online konzultációra a Vista Verde irodájában, ahol már most felteheted a számodra fontos kérdéseket!
Adatkezelési és adatvédelmi szabályzatunkat ide kattintva olvashatod el.
Vállalati kommunikáció szakértő
+36 30 281 48 56
monikahevesi@vistaverde.hu
„Minden sikeres Vezető mögött áll egy coach”. Én is ebben hiszek, és ezt tapasztaltam meg az üzleti életben is.”
A Vista Verde a képzések magas színvonalának biztosítása érdekében nagy hangsúlyt fektet a szakmailag kiváló, tapasztalt oktatók megnyerésére, továbbá az Intézmény vezetése tudatosan törekszik arra, hogy csak a szükséges előfeltételekkel és referenciákkal rendelkező trénerekkel működjön együtt.
Trénereink a hazai coaching szakma elhivatott, komoly szakmai tapasztalattal rendelkező képviselői.
Képzésünk trénerei, több ezer óra fejlesztői tapasztalattal, garantálják a kiváló minőségű képzést!
A multinacionális cégek világából érkezve, 17 éve dolgozom a kommunikáció különböző területein. Ez idő alatt mind vezetőként, mind oktatóként, trénerként, az utóbbi időben pedig coach-ként is kipróbálhattam magam.
Egy, a pénzügyi szférában piacvezető cég márkakommunikációja és szervezeti belső kommunikációja mellett a cég 1400 fős Értékesítési Hálózatában és közel 80 fős Contact Centerében dolgozó kollégák oktatásával és tréningjével is foglalkoztam. Így több száz eladástechnikai, értékesítői, kommunikációs, konfliktuskezelési, és vezetői kompetenciák erősítésével kapcsolatos tréning megtartása van már a tapasztalataim között. A multinacionális környezetben a fluktuáció és a felgyorsult piaci környezet folyamatos változása miatt mindig is központi téma volt a változásmenedzsment, így jó néhány sikeres együttműködés részese voltam a felsővezetők és a munkavállalók közötti kommunikációban az évek során. Hiszek abban, hogy az X és Y generációk között is lehet hatékony az együttműködés és a kommunikáció, vezetői tréningeken ez is gyakori téma.
Business coachként elsődleges érdeklődésem középpontjában régóta a személyes hatékonyság növelése és ezen keresztül az emberi kapcsolatok minőségének javítása áll. Célom, hogy ügyfeleimet támogassam a bennük lévő képességek kibontakoztatásában, és hozzásegítsem a számukra fontos új készségek elsajátításához.
Kiemelt coaching területeim:
A Vista Verde tulajdonosaként és ügyvezető igazgatójaként fontos számomra, hogy folyamatosan kapcsolatban legyek a képzések, szervezetfejlesztő projektek iránt érdeklődőkkel. Több szervezetben szereztem fejlesztőként tapasztalatot multinacionális és kisvállalati környezetben is, alkalmazottként és tulajdonosként is. Több mint 20 éves vezetői tapasztalattal rendelkezem, ebből az elmúlt 10 évben a soft skill típusú fejlődésemre fektettem hangsúlyt.
Segítő szakemberként, coachként, trénerként, mediátorként, az elmúlt időszakban, a következő területeken szereztem tapasztalatot: Pénzügy, Könyvelés, Értékesítés, Kontrolling, fejvadászat, autóipari, kereskedelmi, olajipari, felsővezetői, tulajdonosi, alkalmazotti, és HR területen dolgoztam klienseimmel.
Kedvenc feladataim közé tartozik még az új trendek, ismeretek felkutatása, ill. ezek magas színvonalú beintegrálása képzési kínálatunkba. Fontos számomra továbbá, hogy oktatói gárdánkat olyan trénerek alkossák, akik használható és azonnal beépíthető tudást tudnak átadni a résztvevőknek.
Segítőként, kedvenc területeim:
Pszichológusként a pozitív pszichológia szemléletében dolgozom, vagyis egészséges embereket támogatok abban, hogy jobbá tegyék életüket. Hiszek a Roger-i hármasban, vagyis abban, hogy az empátia, a feltétel nélküli elfogadás és a hitelesség elengedhetetlen egy eredményes pszichológiai folyamathoz.
A pszichológiai tanácsadásról ide kattintva olvashatsz további információkat.
A business coaching megoldásorientált módszertanának elsajátítása hatalmas mérföldkő volt szakmai életemben. Nem csupán coachként alkalmazom, hanem pszichológusként, és szervezetfejlesztési tanácsadóként is támogatja munkámat ez az eredményfókuszú szemléletmód.
Coachként az alábbi témákban támogatom ügyfeleimet:
Pályaorientáció
Karrier coaching
Szervezeti / Munkahelyi problémák
Kiégés
Stresszkezelés, megküzdés, reziliencia
Motiválatlanság
Kommunikációs nehézségek
Konfliktuskezelés
Időgazdálkodás
Tanulás és munka közötti átmenet nehézségei
Munka és nyugdíj közötti átmenet nehézségei
Kivételes lehetőséget ad a hatni tudás képessége. Örömmel gondolok a munkámra úgy, hogy azzal hozzájárulok ahhoz, hogy az Ügyfeleim megéljék az általuk fontos teljesség érzését, új szokásokat és tudatosabb életet alakítsanak ki, és ettől pozitív változást indítsanak be. A motor mindenkiben ott van. A coaching, tréning és tanácsadások alkalmával abban vagyok jó, hogy olyan helyzeteket teremtek, ahol tanulhatnak Önmagukról, a környezetükről, illetve egy-egy adott témáról. Ezt tekintem hivatásomnak. A coachingban és tanácsadásban szenvedélyem és kiteljesedésem abból fakad, hogy Ügyfelem legjobb érdekeit szolgálom, pontosan úgy, ahogyan ők azt meghatározzák.
Hogyan dolgozom?
Szeretem a holisztikus megközelítést. Minden mindennel összefügg. Közgazdászként fókuszom a gazdasági és a humán folyamatokon egyaránt jelent vannak. Szerencsésnek mondhatom magam, mert minden munkakörömben és minden területen megtaláltam azt, amiben fejlődhetek és amit szeretek. Az elkötelezettség számomra elengedhetetlen a munkámhoz. Minden területem összefügg egymással, együtt alkotnak egy egészet. Így tudom az Ügyfelem teljes fejlődését komplexen, holisztikusan támogatni és erősíteni. Pragmatikus és megoldás orientált vagyok.
25+ év amerikai multinacionális vállalati múlt,
17+ év vezetői tapasztalat,
1500+ óra tréneri tapasztalat,
200+ óra coaching gyakorlat
A Vista Verde évek óta ingyenes tanácsadásokkal segíti az egyik legnagyobb magyarországi állásbörze, a Jobverse résztvevőinek sikerességét. Idén októberben én is a Vista Verde coach-csapatát
Kötődési stílusok, sorskönyvi parancsok, szeretetnyelvek, szerelmi és családi életciklus (avagy hozzávalók a párkapcsolati és mediációs továbbképzés receptjéhez) Szerző: dr. Sántha Annamária mediátor, life és business
A mindfulness maga a tudatos jelenlét. Tudatosan jelen vagyunk abban, ami itt és most történik velünk – a testünkben és a tudatunkban. Amikor belső történéseinkre