HOME OFFICE TANÁCSADÁS
"Az otthoni munkával az a baj, hogy bizonyos értelemben folyamatos a munkaidő, soha nem lehet teljesen kikapcsolni."
Laura Marshall
Home Office Tanácsadás
A home office a válságtól függetlenül is egyre népszerűbb munkavégzési formává válik. A jelenlegi rendkívüli intézkedések azonban kiemelten fontossá tették, hogy elérjük az otthoni munkavégzés legproduktívabb formáját.
· Kevesebb zavaró, elterelő tényező –> nyugodtabb munkavégzés, flow-élmény
· A megfelelően kialakított home office rendszerben optimalizálják a meetingeket, így a sokszor kötelező, feleslegesnek tűnő meetingek megszűnnek.
· Kevesebb az átélt stressz mértéke, mivel a munkavállalók kimaradnak a munkahelyi játszmákból
· Nem megy el értékes idő a munkába járással, ami által nő a munka-magánélet egyensúly és még környezettudatos is
· Sokszor ergonómikusabb az otthoni környezet, mint az irodai
· Mint minden szervezeti változás, ez is gondos előkészületeket igényel, máskülönben ellenállást és szervezeti zavarokat válthat ki
· Gyakori a vezetők körében, hogy nehézséget okoz a megváltozott munkakörülmények között a feladatok kiosztása, delegálása, számonkérése és ellenőrzése
· Mind a vezetők, mind a beosztottak részéről olyan készségeket kíván meg az otthoni munkavégzés, amelyre korábban lehet, hogy egyáltalán nem volt szükség, így kiemelten fontos a soft skill fejlesztés ebben az időszakban
· Sokaknak nehézséget jelent az idő struktúrálása, valamint a feladatok beosztása, ha senki nem ellenőrzi őket közben
· A megfelelő eszközök hiányában problémát jelenthet a kapcsolattartás a munkatársak között
· Az elszigeteltség gyakran nehézséget okoz, főleg az extrovertált személyiségű munkatársak számára
· A hosszú elkülönítés gyengíti a csapatszellemet, s ezáltal a szervezet iránti elköteleződést is
· A válság elhúzódása miatti létbizonytalanság olyan állandó stresszfaktort jelent, mely hosszú távon csökkentheti a teljesítményt
A Home Office Tanácsadás folyamata

1. Állapot-felmérés
- CX-Ray diagnosztikai eszközök
- Hálózatkutatás
- Pulse felmérés
- Home Office kérdőív
- Gyengeségek és erősségek feltárása
2. Akcióterv kidolgozása
- Változásmenedzsment
- Vezetői fejlesztési tervek
- Technikai fejlesztési terv
- Beosztottak otthoni támogatása
- Home office előnyeinek kihasználása
3. Akcióterv végrehajtása
- Szervezeti átalakulás menedzselése
- Vezetőfejlesztés
- Csoportos fejlesztés, online tréningek
- Egyéni fejlesztés
- E-tananyagok
SZAKMAI FELELŐS
Dikker Vanda
Munka- és szervezetpszichológus,
Szervezetfejlesztési tanácsadó
+36 20 330 7175
dikkervanda@vistaverde.hu
“Munka- és szervezetpszichológusként hiszek abban, hogy megfelelő energiabefektetéssel mindenhol elérhető a gondtalan, önfeledt munkavégzés. A legnagyobb támaszunk ebben a kapcsolatok ereje.”
Adatkezelési és adatvédelmi szabályzatunkat ide kattintva olvashatod el.