HOME OFFICE TANÁCSADÁS

"Az otthoni munkával az a baj, hogy bizonyos értelemben folyamatos a munkaidő, soha nem lehet teljesen kikapcsolni."

Laura Marshall

Home Office Tanácsadás

A home office a válságtól függetlenül is egyre népszerűbb munkavégzési formává válik. A jelenlegi rendkívüli intézkedések azonban kiemelten fontossá tették, hogy elérjük az otthoni munkavégzés legproduktívabb formáját. 

·   Kevesebb zavaró, elterelő tényező –> nyugodtabb munkavégzés, flow-élmény

·   A megfelelően kialakított home office rendszerben optimalizálják a meetingeket, így a sokszor kötelező, feleslegesnek tűnő meetingek megszűnnek. 

·   Kevesebb az átélt stressz mértéke, mivel a munkavállalók kimaradnak a munkahelyi játszmákból

·   Nem megy el értékes idő a munkába járással, ami által nő a munka-magánélet egyensúly és még környezettudatos is

·   Sokszor ergonómikusabb az otthoni környezet, mint az irodai

·   Mint minden szervezeti változás, ez is gondos előkészületeket igényel, máskülönben ellenállást és szervezeti zavarokat válthat ki

·   Gyakori a vezetők körében, hogy nehézséget okoz a megváltozott munkakörülmények között a feladatok kiosztása, delegálása, számonkérése és ellenőrzése

·   Mind a vezetők, mind a beosztottak részéről olyan készségeket kíván meg az otthoni munkavégzés, amelyre korábban lehet, hogy egyáltalán nem volt szükség, így kiemelten fontos a soft skill fejlesztés ebben az időszakban

·   Sokaknak nehézséget jelent az idő struktúrálása, valamint a feladatok beosztása, ha senki nem ellenőrzi őket közben

·   A megfelelő eszközök hiányában problémát jelenthet a kapcsolattartás a munkatársak között

·   Az elszigeteltség gyakran nehézséget okoz, főleg az extrovertált személyiségű munkatársak számára

·   A hosszú elkülönítés gyengíti a csapatszellemet, s ezáltal a szervezet iránti elköteleződést is

·   A válság elhúzódása miatti létbizonytalanság olyan állandó stresszfaktort jelent, mely hosszú távon csökkentheti a teljesítményt

A Home Office Tanácsadás folyamata

1. Állapot-felmérés

2. Akcióterv kidolgozása

3. Akcióterv végrehajtása

SZAKMAI FELELŐS

 Dikker Vanda

Munka- és szervezetpszichológus,
Szervezetfejlesztési tanácsadó
+36 20 330 7175
dikkervanda@vistaverde.hu

 

Munka- és szervezetpszichológusként hiszek abban, hogy megfelelő energiabefektetéssel mindenhol elérhető a gondtalan, önfeledt munkavégzés. A legnagyobb támaszunk ebben a kapcsolatok ereje.”

ÁRAJÁNLAT KÉRÉS

    Adatkezelési és adatvédelmi szabályzatunkat ide kattintva olvashatod el.