📱 +36 70 321 18 69     📧 info@vistaverde.hu    
  •  
  •  
  •  
  • SZOCIOMETRIA

    🔹Ha HR-esként szeretnél megismerni egy multifunkcionális eszközt,
    🔹Ha vezetőként szeretnél jobban belelátni szervezeted működésébe,
    🔹Ha olyan szervezeti problémák jelentek meg a cégednél, melyre nem találjátok a magyarázatot,
    🔹Ha valamilyen változást vezetnél be cégednél, de láthatatlan falakba ütközöl, 

    A workshopon való részvétel díjmentes. A résztvevők kipróbálhatják a szociometria módszerét egy általuk választott maximum 20 fős csoporton. 

    A HÁLÓZATKUTATÁSRÓL

    Hazánkban a vezetők 86%-a csak számszerű adatok láttán hajlandó a szervezetfejlesztésbe fektetni. A kiégett és elégedetlen munkatársak azonban többnyire nem várják meg az éves elégedettségmérést, hogy kinyilvánítsák nem-tetszésüket, gyakran inkább a kilépést választják. Közép-Európában ez átlagosan fejenként 2000 euróba kerül a cégeknek, hiszen a kilépést egy drága kiválasztási folyamat követi, mely a mai munkaerőpiaci helyzetben sokáig elhúzódhat, s így sem biztosított, hogy eredményes lesz. Ha felvettek valakit, következik a betanítás, mely szintén magas költségekkel jár. Ez a rengeteg befektetés nem térül meg, ha a munkavállaló idő előtt úgy dönt, hogy elhagyja a szervezetet.

    • A szervezeti önismeret támogatja a vezetőket abban, hogy fókuszálva tudjanak egy-egy problémára koncentrálni
    • lemorzsolódás kockázatának vizsgálata és az onboarding nyomonkövetése által a hálózatelemzés csökkenti a fluktuációt
    • A hálózatelemzés módszertanának köszönhetően objektívebb képet kapunk az elkötelezettségről, mint egy elégedettségmérés során
    • A hálózatelemzés segít a megfelelő tudásmenedzsment kialakításában, mely csökkenti a képzések költségeit, s támogatja az új munkatársakat a fejlődésben, valamint elkötelezettebbé teszi a régi munkavállalókat
    • bérezéssel kapcsolatos elégedetlenség gyakran a másokhoz való viszonyítás eredménye. A hálózatelemzés megmutatja, hogy kit tartanak a munkatársak a legjobb munkavállalónak, ez lehetővé teszi a mindenki által igazságosnak vélt bérezési rendszer kialakítását, ami hosszútávon elégedettséghez és elkötelezettséghez vezet.
    • A munkafolyamatok hálózatának elemzése lehetővé teszi, hogy rátaláljunk a túlterhelt munkatársakra, s ennek köszönhetően megfelelően oszthassuk el a terheket, ami csökkenti a kiégés veszélyét.
    • A különböző szervezeti változások véghezvitele gyakran láthatatlan falakba ütközik. Az ellenálló munkatársak mindenhol jelen vannak, s akadályozzák a változások véghezvitelét. A hálózatelemzés megmutatja a szervezet véleményvezéreit, s ezáltal segít a megfelelő kommunikáció kialakításában, s az ellenállás feloldásában.
    • vezetői pozíciók betöltésekor érdemes a szervezet emberi erőforrásaira támaszkodni, hiszen a külső kiválasztás a hierarchia magasabb szintjein nagyon költséges lehet. Ha belülről léptetünk valakit elő, akkor biztosak lehetünk abban, hogy ismeri már a szervezeti kultúrát, s illeszkedik hozzá. Sokszor nem világos azonban, hogy a megfelelőnek tűnő személy rendelkezik-e a megfelelő kompetenciákkal ahhoz, hogy egy magasabb szintre emeljük. A hálózatelemzés rámutat a legjobb szakemberekre is, ami leegyszerűsíti a döntést.

    A HÁLÓZATKUTATÁS MÓDSZERTANA

    • A formális hierarchiák önmagukban nem képezik le elég pontosan, hogy miként megy végbe a munka a valóságban.
    • Informális hálózatok minden szervezetben kialakulnak, s nemcsak szervezik, hanem újjá is szervezik önmagukat.
    • A különféle tudásformák, a hasznos információk és a bevált gyakorlatok egyre nagyobb mértékben terjednek el ezekben a hálózatokban. Ezeket a hálózatokat vizsgálja a hálózatkutatás tudománya. 
    •  6 nagyobb faktort mér:
    Hálózatkutatás szöveggel

    Milyen kérdésekre kaphatunk választ?

    • Kik azok, akik nem tudnak beilleszkedni a munkamenetbe?
    • Vannak-e sérülékenységi pontok két részleg közös munkájában?
    • Kik a kiemelkedő szakértők, a legjobb tanulók vagy a legalkalmasabb mentorok?
    • Kik a véleményvezérek, és egyetértenek-e a vezetőséggel?
    • Hány embert érhetünk el a véleményvezéreken keresztül?
    • Kiket veszíthetünk el, ha nem avatkozunk be azonnal?
     

    Főmodulok:

    • Folyamatmenedzsment
    • Információáramlás
    • Tudásmenedzsment
    • Vezető utánpótlás
    • Változásmenedzsment
    • Megtartás & jutalmazás
    • Elköteleződés
    • Onboarding & lemorzsolódás

     

    Mikor használjuk a CX-Ray Company Hálózatelemzését?

    • Közép- és nagyvállalatok elemzése esetén.
    • Ha rendszer- vagy szervezetszintű problémá(k)ról van szó.
    • Ha sok és sokféle információra van szükség.
    • Ha fel akarjuk ismerni szervezetünk kulcsszereplőit.
    • Ha meg akarjuk érteni szervezetünk valódi működését.
    • Ha gyors, mégis részletes információgyűjtésre van szüksége a vezetőnek és/vagy a HR-nek.
    • Ha fontos az egyéni, a csapat-, és a szervezetszintű visszajelzés.
    • Ha stratégiai döntésekhez szeretnénk információkat.
    • Ha mielőbbi eredmények szükségesek.
    • Ha azonnal cselekedni szeretnénk.

     

    Mikor ne használjuk a CX-Ray Company Hálózatelemzését?

    • Leépítésre!
    • Külső kiválasztásra!
    • Teljesítményértékelésre!

    Milyen kérdésekre kaphatunk választ?

    • Kellően motiváló-e a közösség?
    • Kik a véleményvezérek?
    • Kik az információs központok?
    • Kik tűnnek ki szakmai tudásukkal?
    • Ki hogyan tölti be a maga szerepét?
    • Ki kivel osztja meg egyéni tapasztalatát?
    • Kire miként hatnak az egyes munkafolyamatok?

     

    Modulok:

    • Munkafolyamat
    • Információáramlás
    • Elköteleződés
    • Véleményvezérek
    • Tudásmenedzsment
    • Motivációs kultúra

     

    Mikor használjuk?

    • Legalább 6 és legfeljebb 60 fő részvétele esetén.
    • Csapatok vagy kis- és középvállalkozások elemzése esetén.
    • Ha rendszer- vagy szervezetszintű problémá(k)ról van szó.
    • Ha sok és sokféle információra van szükség.
    • Ha fel akarjuk ismerni csapatunk kulcsszereplőit.
    • Ha meg akarjuk érteni csapatunk valódi működését.
    • Ha lényeges a gyors, mégis részletes információgyűjtés.
    • Ha fontos az egyéni és a csapatszintű visszajelzés.
    • Ha mielőbbi eredmények szükségesek.
    • Ha azonnal cselekedni szeretnénk.

     

    Mikor ne használjuk?

    • Leépítésre!
    • Külső kiválasztásra!
    • Teljesítményértékelésre!

    SZAKMAI FELELŐS

     Dikker Vanda

    Munka- és szervezetpszichológus,
    Szervezetfejlesztési tanácsadó
    +36 20 330 7175
    dikkervanda@vistaverde.hu

     

    Munka- és szervezetpszichológusként hiszek abban, hogy megfelelő energiabefektetéssel mindenhol elérhető a gondtalan, önfeledt munkavégzés. A legnagyobb támaszunk ebben a kapcsolatok ereje.”

    ÁRAJÁNLAT KÉRÉS

      Adatkezelési és adatvédelmi szabályzatunkat ide kattintva olvashatod el.

      AKTUÁLIS

      Online konfliktuskezelés

      Biztosan sokan tapasztalták már meg, akár saját bőrükön, akár külső szemlélőként, hogy egy ingerültebb hangvételű email vagy chatüzenet hogyan fajul véres konfliktussá, hogyan csapnak össze

      Bővebben »
      Vista Verde logó
      1085 Budapest, József krt. 37-39., IV. em.
      Engedélyezett felnőttképzési nyilvántartásba vételi szám: E-000378/2014
      NAIH reg.szám: NAIH-94040/2016 és NAIH-94041/2016